Kørekort Svendborg

Som kommende ny bilist kræver loven, at du har mindst 53 lektioner á 45 min. for at erhverve kørekort til almindelig bil (kategori B).

Få dit kørekort i Svendborg

Leder du efter en god køreskole i Svendborg? Så er du landet det helt rigtige sted – Munchs Køreskole står klar til at hjælpe dig. Man skal være bosiddende i Danmark og kan siden 1. januar 2017 starte på undervisning tre måneder får, man fylder 17 år. Du kan begynde når du er 16 år og 9 mdr.

Kørekort til alm. personbil

Vi har igennem 2 årtier tilbudt kørekort til personbil i Svendborg, og mere end hundredvis af bilister har benyttet sig af vores skole og professionelle kørelærer. Vi har en stor elevkreds i Svendborg og omegn, der taler godt om os, og det betyder at vi kan holde vores udgifter nede. Det kommer vores elever til gode ved at tilbyde kørekort til markedets skarpeste priser – og det er vi meget stolte af.

Fokus på den enkelte elev

Som et af de mest eftertragtede køreskoler i Svendborg, stiller vi store krav til undervisningen og undervisningsmaterialet. Vi lægger samtidig stor vægt på, at tonen er behagelig og uformel. Du kan derfor forvente en god og personlig undervisning og en reel behandling, hvor din læring er i fokus.

Vi klæder dig godt på

Det kan være svært at vælge den rigtige køreskole – for der er rigtig mange køreskoler at vælge i mellem. Der er mange ting der spiller ind, når du skal vælge, og det kan ofte være en vanskelig beslutning at tage. Noget af det vigtigste når man skal tage kørekort, er tillid mellem dig og køreskolen. Får jeg mit kørekort til den tid jeg har regnet med? – og kommer mit kørekort til at koste mig mere end hvad der bliver oplyst?

Hos Munchs Køreskole i Svendborg, spiller disse parametre en stor rolle, og du kan derfor være helt rolig. Vi har mange års erfaring i at undervise, og vores undervisningsmateriale er for så vidt muligt altid det nyeste og mest opdaterede.

Samtidig er den oplyste pris på kørekortet også den endelige pris.

Teorilokale i hjertet af Svendborg

Vores mission er at blive anerkendt som værende blandt de bedste køreskoler i Svendborg, og vi har derfor udarbejdet et nemt og simpelt undervisningsprogram, hvor du bliver testet i din viden gennem teoriprøver på køreskolen. Vores beliggenhed i Svendborg centrum, gør det nemt for elever at komme til eller fra ved hjælp af offentlig transport, eller andet.

Lokation: Knarreborg Møllevej 25, 5883 Oure

Teori

Når du starter teoriundervisningen, vil du få udleveret en lektionsplan (lovkrav). Planen beskriver præcist, hvad du skal igennem forløbet for at få kørekort til bil. Den beskriver også hvordan teori-delen og den praktiske kørsel hænger sammen og hvordan de følger hinanden under forløbet. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at vide mere om hvordan hele teori-delen fungerer når du skal tage kørekort.

Manøvrebane

Manøvrebanen er oftest det man glæder sig mest til, idet man for første gang skal ud at køre i bil – alene. På manøvrebanen gennemgår vi en række øvelser i bilens betjening, samt grundlæggende manøvrer. Manøvrebanen er en mindre lukket bane, hvor maksimalt 3 elever pr. hold, bliver undervist af en af vores kørelærer. Når du er ude og køre på manøvrebanen, kommunikere vi med hinanden via walkie-talkie.

Manøvrebanekørsel afholdes enten formiddag eller eftermiddag, og varer i alt 3 timer.

Kørelektioner på vej

Når lektion 3 i teoriundervisningen er gennemgået og overstået, kan du starte med kørsel på offentlig vej og derefter køre mellem hver teorilektion. Disse lektioner aftales individuelt med din kørelærer.

Køreteknisk anlæg

Du skal på et lukket køreteknisk anlæg som noget af det sidste i din undervisning før køreprøven. Hvornår du skal til køreteknisk anlæg, afgøres af din kørelærer – alt dette afhænger af dine kørefærdigheder.

Kurset på køreteknisk anlæg varer i alt 3 timer, inkl. 4 x 45 min. kørsel.

Teoriprøve

Efter alle obligatoriske lektioner i lektionsplanener gennemgået, kan du herefter gå til teoriprøve. Prøven foregår hos politiet i Svendborg, og er en billedprøve med 25 billeder. Her skal du svare: Ja eller Nej, til en række spørgsmål, ligesom du har lært til teoriundervisningen hos os.

Køreprøve

I samarbejde med dig vurderer vi dine kørefærdigheder, og sender dig først til køreprøve, når vi vurderer at du er klar. Når du er klar, sørger vi for at booke køreprøven for dig.

Køreprøven finder sted hos politiet i Svendborg i den skolevogn, du plejer at køre i med din kørelærer. Selve prøven tager ca. 30-45 min.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål eller andet, så kontakt os på tlf. 40281056 eller skriv til os på post@munchs.info. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål.

Er du klar til at tage kørekort?

Vi tilbyder små hold. Du må starte 3 måneder før du fylder 17 år. Du er altid velkommen til at kontakte mig.